Tudi v letošnjem šolskem letu nadaljujemo z uresničevanjem Koncepta odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli, k čimer nas zavezuje tudi 12. člen Zakona o osnovni šoli, kjer je zapisano naj se izobraževanje posebej nadarjenih učencev izvaja tako, da jim šola prilagodi metode in oblike dela ter jim omogoči vključitev v dodatni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči.
Nadarjeni učenci so tisti, ki v času šolanja pokažejo visoke dosežke ali potenciale na enem ali na več področjih:
-
UČNEM
-
VODITELJSKEM
-
TELESNO – GIBALNEM
-
TEHNIČNEM
-
GLASBENEM
-
LIKOVNEM
-
LITERARNEM
-
DRAMSKEM
- FILMSKEM
Te lastnosti so lahko zelo različne po prisotnosti in intenzivnosti pri posameznih nadarjenih učencih.
Odkrivanje nadarjenih učencev poteka kot proces v treh stopnjah:
1. STOPNJA: EVIDENTIRANJE UČENCEV, KI BI BILI LAHKO NADARJENI
Evidentiranje učencev poteka brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih lestvic. Evidentiranje se izvaja v 3. razredu devetletke in po potrebi tudi v višjih razredih. Učitelji predlagajo učence, ki kažejo določene značilnosti nadarjenih.
Predlagani kriteriji so:
-
učni uspeh
Učenec mora doseči v vseh razredih višje oz. celo najvišje standarde, da je lahko evidentiran kot nadarjen.
-
dosežki
Izjemni dosežki pri likovni, glasbeni, tehnični, športni vzgoji in drugih dejavnostih.
-
učiteljevo mnenje
Mnenje si je učitelj oblikoval med vzgojno izobraževalnem procesom.
-
tekmovanja
Udeležba in dobri rezultati na regijski in državnih tekmovanjih.
-
hobiji
Trajnejše aktivnosti, za katere ima učenec močan interes in v katerih dosega nadpovprečne rezultate.
Na ta način izberemo širšo skupino otrok, ki bi bili lahko nadarjeni.
Sledi seznanitev staršev in pridobitev njihovega pisnega soglasja za proces identifikacije.
2. STOPNJA: IDENTIFIKACIJA NADARJENIH UČENCEV
V soglasju s starši in učencem se izvede testiranje za ugotavljanje intelektualne sposobnosti in ustvarjalnosti, ki jo izvede psiholog iz Posvetovalnice za učence in starše. Pomembna so tudi učiteljeve ocene nadarjenosti, ki se oblikujejo s posebno ocenjevalno lestvico. Proces identifikacije poteka v 4. ali v katerem koli kasnejšem razredu, če se pojavi potreba po identificiranju učenca.
3. STOPNJA: SEZNANITEV IN SOGLASJE STARŠEV
Ko je učenec prepoznan kot nadarjen, se o tem seznani starše in otroka. Učiteljski zbor za vsakega nadarjenega učenca pripravi individualiziran program, v katerem so opredeljena otrokova močna področja, prav tako pa tudi vsebine in cilji s katerimi bo svojo nadarjenost še poglabljal. Pri oblikovanju individualiziranega programa sodelujejo tudi starši s svojimi predlogi.
Tekmovanja preko katerih učenci tudi lahko razvijajo in nadgrajujejo svojo nadarjenost:
TEKMOVANJA V ZNANJU
področje | razred | koordinator / mentor |
Računanje je igra | 2. – 5. | Zdenka Mrak |
Cici – vesela šola | 1. – 4. | Zdenka Mrak |
Matemček | 1. – 9. | Kristina Burger |
Matematika (Vegovo, Kenguru) | 1. – 9. | Zdenka Škrbec |
Fizika (Stefanovo) | 8., 9. | Zdenka Škrbec |
Geografija | 7. – 9. | Davor Kroflin |
Zgodovina | 8. – 9. | Jasna Ilić |
Tekmovanje o sladkorni bolezni | 7.,8., 9. | Darja Fink |
Kemija (Preglovo) | 8., 9. | Sabina Hočevar |
Slovenščina (Cankarjevo, Mehurčki) | 1. – 9. |
Darja Šinkovec (2. in 3. triada) Vanja Vrtačič (1. triada) in učiteljice slovenščine |
Angleščina | 7. – 9. | Vesna Podlesnik, Jasna Ilić |
Nemščina | 9. | Darja Šinkovec |
Logika | 3. – 9. | Barbara Gajski |
Astronomija | 8., 9. | Zdenka Škrbec |
Razvedrilna matematika | 1. – 9. | Zdenka Škrbec |
Logična pošast | 1.- 9. | Barbara Jordan |
Bober | 3. – 9. | Uroš Jazbec |
Rdeči križ – prva pomoč | 7. – 9. | Marica Janc |
Območna revija OPZ | 3. – 5. | Lučka Pavlin |
Vesela šola | 4. – 9. | Darja Fink |
Kresnička | 1.- 7. | Mateja Kastelic |
Športna tekmovanja | 1.- 9. | Uroš Jazbec, Urška Murn |